Selasa, 3 Jun 2014

Sepupu aku yang istimewa

Assalamualaikum...maaf lama x Update... Sibuk dengan belajar cikit.. 😀😊..btw kali ini aku nk cerita tentang sepupu aku yang istimewa yang berkongsi umur sama dengan aku..
Nama di shafizan..kalau x cilap la..x berapa engat sbb aku selalu panggil "adik jan" je cbb mak dy adik ayah aku..
K so kami membesar bersama, boleh dikatakan rakan sepermainan la..masa kecil2 pg mana bersama..kat sekolah pon kami satu kelas..kira mmg "kamcing" la. Masa umur dy 7 tahun dy dimasukan ke icu..kalau ikut punca sakit dy ada makan mee yang basi masa melawat nenek aku sakit ..lepas makan tu dy cirit birit muntah-muntah..urmmm dah suratan takdir..dy dimasukan ke dalam icu, lepas daripada tu dy dah macam baby..x boleh bercakap , berjalan, semua pergerakan dy terbatas..aku sebagai sepupu dy selaku best frend dy mmg sedih gila la..aku hilang rakan sepermainan ...dy hanya mampu dengar dan faham apa yang kami cakapkan...hampir menagis juga aku..sekarang umur dy dah 21 sama dengan aku.. Jarang benar aku jumpa dy ...ayah aku selalu pesan pg la jumpa sepupu tu...kesian kat dy.niat di hati mmg nk jumpa tapi disebabkn rumah dy jauh jadi aku pon cm malas...sememangnya dy tidak bernasib baik di dunia ini..tapi Allah telah menjanjikan syurga buat dy di akhrat kelak..ya aku jeles..kadang2 aku tanya diri aku kenapa aku x jadi cam tu..biar aku x dapat menghayati nikmat dunia tapi aku dapat menghayati syurga Allah...dengan keadaan aku sekarang aku x berani mengatakan aku layak untuk syurga Allah...:'(  ...tapi aku bersyukur aku masih sempurna..aku harap aku dapat berbakti pada keluarga aku..ok berbalik pada adik jan aku tu..dah lama sangat aku x jumpa dy ..lepas exam ni in shaa Allah aku nk pg umah dy..x pasti dy masih kenal aku ke x...siapa x sedih bila member baik jadi cm tu...tu la satu2 nya member baik aku..sekarang aku xda member baik dah...buat masa ni aku xde pic dy lagi tapi in shaa Allah aku akn post pic dy nanti..selepas aku pg mlawat dy...istimewa kan dya...syurga menanti dy di sana....ya Allah engkau tempatkan lah hambamu ini bersamanya disyurga Mu.......aku x dapat nk menghabiskan cerita ini..assalamualaikum... :(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan