Jumaat, 5 Julai 2013

kenanganku di STPM

assalamuaaikum dan selamat tengah hari 12:02 pm

Hari ni naim nak cerita tentang pengalaman naim semasa belajar di tingkatan 6 atau ambil STPM la..
Naim lihat sekarang ni ramai pelajar lepasan SPM menganggap STPM sebagai pilihan terakhir untuk melanjutkan pelajaran ke Universiti..tapi bagi naim la kan..baik jgn pandang lekeh kat STPM ni..haha..bukan nk bela tapi kena bela jugak la STPM memang best..tahap kebestan dia tu susah nk cerita la..ye la pengalaman kita yang terakhir disekolah kan..lepas ni kita dah x boleh masuk sekolah dah.melainkan kita cikgu atau staff di sekolah..tp kalau cikgu pon suasana dy x sama cm pelajar dah..haha
jadi naim nk nasihat ckit la kepada pelajar-pelajar yang masih bersekolah tu..nikmatilah hari-hari anda di sekolah sebaik mungkin..jgn asyik nk mengelat saja..

eh melalut lak naim ni..hehehe..sorry x sedar ler..

ok .naim ada tanya kawan2 naim di U apa pendapat lecture mereka tentang pelajar STPM..mereka kata..lecture mereka puji  pelajar lepasan STPM kerana pandai membawa diri daripada budak dipolama.
lagi mereka kata,lepasan STPM nampak matang dan bergaya,..haha..(bergaya tu naim tmbah k).haha
TAHUKAH ANDA soalan STPM dioalah oleh Universiti terkemuka??
x tahukan..melaikan pelajar STPM je yang tahu.hahaha

Alhamdulillah resualt STPM dah keluar..
bangga juga la bila tengok result mampu buat ibu dan ayah tersenyum puas..selama ni pengorbanan ibu dan ayah naim untuk memberi sokongan terhadap naim untuk terus belajar dapat dibalas..oh abang naim pon lepasan STPM ..sekarang ni menuntut di  Universiti Malaysia Pahang dalam jurusan pengurusan projek..

so kepada adik-adik atau kawan-kawan yang buntu untuk menerskan pelajaran..jangan takut untuk memilih STPM...STPM sekarang dah di naik tarafkan..dah belajar ikut sistem modula...ala cm sistem kat U tu..sem by sem..

ok lah jgn lupa tinggalkan komen dan soalan jika x faham k..naim akan bantu insyaallah..follow naim tau..assalamualaikum

3 ulasan:

  1. betul tu... kemeriahan dan enjoy belajar di form6... rgi kalau adik2 yang dapat tawaran form6 kalau xmasuk... suasananya lain dan lebih matang..

    BalasPadam